Thursday 4 April 2013

Protes

Salam uolls.
Protes ..hmm.protes ni lebih kurang cam mogok la.korang2 mesti penah protes kan.erm,bkn korang jer,tp aku pon penah protes gk.maksudnye,kite penah la protes.ye dok?hihi.

Biasenye,kalau kite da protes,maksudnye,ade la menda yg xkena n xstuju kan.contoh senang,ade sorg budak ni umo 7taun.nk ikut abah die kluar g kedai.abah die xnak bawak.sb nak g beli rokok jer.kang bawak budak ni kang,mcm2 yg die mintak belikan.nk eskrim la.nk coklat la.nk jajan la.aish..last2 budak ni ngamuk,nangis2,guling2(mcm cite kuch2 hota hai tu).abah xtahan nengok eh.akhirnye bawak jugak.sabo jer la.bknnye org lain pon.anak sndiri gk..hmm..tgk.budak pon pndai protes.

Bg awek2 lak,besenye klu boipren xcol,xmsj,mule la ngajuk.pastu,mule la nk protes.awek col,boipren xangkat.awek msj xreply.msj lg,xreply lg.pastu,da fedup,off handphone.5minit pastu,on handphone balik.tgk,ade msj."awak,sori..td sy solat maghrib..:( "..ohh..hati lembut balik.xjd nk ngajuk.xjd nk mogok.pastu masuk 1lg mesej."err,awak da solat?".awek td cepat2 g amik wuduk n solat.pas 5minit."dah solat.:)" emm..nasib baik boipren igtkan.n nasib baik off hp 5minit jer.tau nk protes jer pompuan ni kan..

Ade gk,kadang2 protes xnak mkn 2 3 ari.mogok lapo la konon..kalau aku,lain sket kot.bese,kalau aku kecik ati atau ngajuk2 manje ngan die,aku wat derk jer ngn die.xlayan sgt die ckp pe.cume angguk2 geleng2 jer la..n menda yg aku bese wat,tukar wallpaper kat hp aku..haha.klu time ok,bese aku letak gambar kitorang.maksudnye,gambar aku n die.berdua.same2.together2.tp,kalau aku da ngajuk,aku tukar wallpaper tu jdik gambar aku sorg2 jer.alone.forever alone.huhu.tu care aku protes.xtau die pasan ke x.ni,da tau ni,mesti nti die check phone,tgk wallpaper..:-P

Bg pendapat aku,kadang2 protes ni perlu. Perlu bila kite xmampu nk meluahkan rase xpuas hati,rase marah..sb,kadang2 ade certain org,xbleh nk trime nasihat.xbleh nk trime kritikan.n,kalau die seorg yg peka,prihatin n ambik tau pasal tindak tanduk kita, mesti die akan tanya. "Awak ok?"..bese,kalau pompuan akan cakap,"sy ok".pdahal x ok pon.kalau lelaki tau,pompuan tu bohong,die akan cakap,"sy tau awak x ok"..n he will give u a hug..:) sooo sweet.. (jgn tiru aksi ini kalau anda bukan suami isteri?)

Berpada2 la kalau nk protes k.protes2 manje xpe..;)

No comments:

Post a Comment