Monday 23 September 2013

Morning Sickness

Salam.

Alhamdulillah, minggu ni da nk masuk 8minggu kandungan aku. InsyaAllah akan buat buku merah Jumaat ni. ( Tu pon, kalau nurse ckp leh wat terus. Kalau x, kite amik tarikh appointment jer la). Xsabar nk wat checkup. Hihi.

Sblm ni ramai kawan2 yg ucapkan tahniah pada kami n ramai yg bertanya samada aku alahan atau x. mulenye, ye. aku xde alahan. tp, bile kandungan masuk 7minggu je, aku rase loya, mual, xsedap badan, pening2. Tp, alhamdulillah masih ditahap yg xteruk. Setakat ni, sekali jer muntah2. Bile rase loya jer, aku cube minum air masak byk2, try cari asam or makanan yg masam2. n then, ilang la loya. penah jugak loya aku tu bawak ke petang. malamnye, belum kul 9 da tido. 1badan xbermaya. :(

Sejak loya2, jarang sgt aku masak. Biasenye, hubby tolong belikan jer. Nk mkn kat luar, xlarat lak nk jalan. hadoiii.. so, sebelum hubby g keje, hubby belikan siap2 makanan. nti, balik keje, hubby belikan agi makanan. kalau makan, wajib ade sup. kalau x, mmg nasik xleh nk masuk tekak.

Xsabo nk tgk perut ni memboyot. Aku tgk, ibu2 ngandung ni comel sgt. aku pon nk comel jgk.. hihi.. arapnye, morning sickness sekejap jer. xsabo nk berangan, nk pilih name anak, shoping brg2 baby (sekali ngn barang mak die.hahahaha). ni, bdn asik lemah jer. nk berangan pon xsempat. ni kan shoping moping. terbaring jer.. :(

Sian hubby kite. Xdpt layanan yg best2 sjak kena morning sickness.. Sori ekk. Kite sayaaaaang die.. Baby jgn la nakal2. Jgn mintak yg pelik2. Putrajaya ni susah nk cari makanan yg best2. huhu..

No comments:

Post a Comment