Wednesday 8 February 2012

Apa perempuan perlu buat seandainya si dia tak pandai memujuk

haish.baru bace tajuk jer da mengeluh.panjang sangat ke?aku nk pendekkan.tp, takut xkena lak.jadi, aku putuskan tuk letak tajuk tu sepanjang mungkin..hihi.

7/2/2012.usia pertunangan baru jer 2 minggu.tp, aku da merajuk..sebab 'die'.ye, sebab die.die penyebabnye.hish.xkire, mmg die yg wat aku marah n rase nk merajuk. :"(

aku rase, sjak aku knal ngan die, n sjak aku jalin hubungan special ngan die, aku da byk kurangkan sikap suke merajuk aku.n aku rase sgt2 la da berkurang.aku xtau nape aku susah sangat nk merajuk dengan die.mybe sb die nye pangai lebih kurang cam aku kot.same2 degil.n stakat ni, xbyk sgt percanggahan idea.sket2 ade la.klu yg sblm ni, sket2 aku mesti de gaduh.ok, xmo cite.sape yg penah 'kapel' ngn aku dulu tau la aku cmne.

hmm, tp baru2 ni mmg buat aku btol2 merajuk.aku merajuk bersebab k.xkan nk men ngajuk jer.ape kejadahnye.tp, rasenye xperlula aku gtau nape aku ngajuk sgt.unfortunately, die xreti nk memujuk aku.dibiarnye aku sorang2.patut ke?aku tau, korang mesti rs xptut kan.ok, ade la, say sory.bukan skali, tp, byk kali.aku xlyn mesej.xjwb col die.merajuk la konon.haish.!

but, aku xleh merajuk lame2.aku sian ngan die.even aku suh die bg mase tuk aku bersendiri.bg ruang kat aku tuk pk mne btol n mane salah.aku tau die xtenang.aku tau, die xsenang duduk.bkn imaginasi aku k.ni mmg btol.aku da tgk die time aku merajuk aritu.mmg mcm cacing kepanasan.huhu.sian tgk die.serba serbi xkena jer.

tp, kan klu korang dapat bf or tunang or husband yg xreti nk memujuk (n kompem2 la xromantik kan), aku rase elok la klu korang wat cm aku..tp, klu xnak ikot pon xpe.ni pendapat aku jer.n aku ckp berdasarkan pengalaman aku.

1. jgn merajuk lame2- klu korang merajuk lame2 pon die bknnye nk dtg memujuk. bkn die xnk tp, nk wat cmne, die xreti.korang jgn igt die xsyg korang lak.die mmg syg korang, klu x xkan die nk kawen ngan korang yg kuat sgt merajuk tu.

2. pandai-pandai sejukkan diri sendiri - ala, bese la, klu die wat korang terasa ati.takkan selamanya korang akan berada di zon yg selesa.biase la.KEHIDUPAN.ada pahit manis,masam n masin (?)..ni lak bile bercakap pasal PERHUBUNGAN..mesti la ade gaduh2.tp, yerla kan.korang da tau die xreti memujuk.pndai2 la sejukkan balik.

3. ambil sedikit masa untuk bersendiri - korang da merajuk, die xreti memujuk.msti korang lg panas jer kan.die wat derk jer?hmm, korang jgn cepat melenting.die da melenting.pastu korng melenting ag.mmg xkn selesai.take time.tp, jgn smpai berhari2.cukup la untuk beberapa jam or semalaman.korang nk pk ape smpai berhari2?tujuannye, xmo bg gado berpanjangan jer.

4. minta sedikit ruang untuk pk mane slh n btol - bkn untuk cari salah sape.or nk blame sape2 k.maksud aku, pk kan, btol ke x aku merajuk?buatpe aku merajuk lame2.n, cube tenangkan diri.kite xkan mampu berfikir klu asik nk cari salah die jer.

5. maafkan dia - ye, maafkan la die.bkn die xnak pujuk.tp, die mmg xreti.aku xreti nk pakse2 org.klu xreti means xreti la.klu kite sndiri pon.kite xreti, tp, ade org pakse kite, kite xsuke kan.same la mcm die.xyah la nk berlawan sgt.nti bkn maken elok.tp, maken teruk lak.

5 lists ni yang aku slalu wat klu aku merajuk ngan die.die mungkin xpenah tau.n maybe die pelik jer kan, npe aku xpenah nk merajuk lame2 ngan die.korang mesti xpercaya.aku sendiri pon xreti merajuk lame2.aku mmg senang terasa, tp aku senang nk sejuk balik.tp, kna btol la carenye.

No comments:

Post a Comment