Wednesday, 14 March 2012

Aku Tak Suke Bile..

ade yg aku penah ckp terang2 n ade jugak yg aku ckp kias2 jer.tp, klu da menyampah sgt, mmg aku maen sembur jer.besenye, menda yang aku xsuke:

1. berlagak
-tau la korang2 ni bijak pandai.reti buat macam2.tp, jgn la berlagak sgt.nk bgtau 1dunia yg korng tu pandai n reti wat smthing tu.nak2 bile ckp ngan org xtau menda  konon2 korang tu hebat.org laen xreti ape yg korang reti wat.

2. tak tepati janji
-haish..yg ni wat aku pantang.pandai wat janji jer.tp, xreti nk tepati.time janji xpk kot.men sebut jer.jnji yg manis2.janji nk wat ni.nk wat tu.mcm2 nk wat.last2 habuk pun tarak.

3. rampas hak orang lain
-fuhh..xtau nk ckp la.xkire la rampas barang ke, orang ke.same jer.masih dlm kategori rampas.nak2 klu rampas gf/bf org lain.n paling teruk, rampas suami/isteri org.aku tau, jodoh tu di tangan Allah.tp, tolong la buat smthing tu pk dulu.tolong pk prasaan pasangan yg korang rampas tu k.kejam sih, rampas hak orang.bahagia ke korang atas hak org lain?

4. bodoh sombong
-yang ni pon 1.kalau xtau, jgn berlagak tau.xtau, tanye la..ni x, wat2 pandai, pastu klu slh mule la gelabah.nk cari org lain, nk letakkan kesalahan atas bahu org lain.teruk..!

5. org yg suke memaksa
-aku xde masalah kna push.tp, biarla berpada2.klu mmg aku xtau nk wat, xyah la nk push sgt.pass la kat org lain yg lebih arif..

6. kapel tp, da macam laki bini
-mmg berbulu mate aku klu tgk aksi2 menggelikan ni.sdangkan laki bini pn reti nk kaver2.ni baru kapel da gatal2.tergedik2.aduh,..nyampahnye..!

7. alim2 kucing
-aku xde masalah nk kawan ngan sape2 pn.yg alim ke, yg bese2 ke.yg xbermoral ke.hmm, tp stakat ni aku mmasiih jauhkan diri dr bergaul dgn yg xbermoral ni.bkn aku pulaukan dorg.cume aku tkut, aku terpengaruh.Nauzubillah..yg aku xsuke, berlagak alim.adeh, jgn la nk wat2 alim sgt.nasehat org laen berapi2 tp, diri sendiri xwat.yer, xsalah nasehat org laen.tp, tolong la perbaiki diri sndiri dulu k.

8. terlalu ego n susah nk ngaku kesalahan
-dah tau buat salah.tp, xmo mintak maaf.terang2 wat salah.tp, sengaja butakan mata n hati tuk ngaku salah.yg xtahannye, nk salahkan org laen lak atas kesalahan diri sndiri.haish..!tolong la berubah wahai 'org besar'.

9. ckp asik nk menang jer
-xmo degar pendapat org laen.ni la jadinye.asik nk menang jer.pndapat org laen tu wat derk jer.

10. bermasam muke bile ditegur
-hmm..sape2 yg bad mood tu, jgn bagi aku npak muke korang.aku jenis yg suke tegur org.nk2 yg aku kenal.xtgk mood da.klu rs susah nk ubah mood korang tu, sila duk lam gua.means, klu korng tgh gaduh2 ngan bf/gf korang, jgn nk sembur org laen yg tegur korang.dorg yg tegur tu xsalah pon.

11. cakap xserupa bikin
-lebih kurang mcm xtepati janji la.tp, ni laen sket.perancangannye nk buat mcm2.last2 hampeh.

p/s: sori klu ayat xleh blah.

No comments:

Post a comment