Friday, 8 June 2012

Si Abang Sakit.. :(

kesian jer aku tgk kucing aku.semalam die asik tido jer.lame giler.xgerak2 pon.aku tgk perut die.naseb bek bernafas ag.huhu.pg td, baru pasan kaki die saket.terpaksa heret kaki.mcm patah jer.nk mkn pon terpakse dukung.(bukan aku yg dukung.adik aku yg dukung.huhu.tau jerla, aku ni tkut sket ngan kucing..)

si adik ngah jage abg nye yg saket.. :(

sian abg aku..huhu

sekor ag adik die dtg nk temankan

n sekor ag...

penat jage si abg seharian

adik pon terlentok skali





perasan x tangan sape tu?hihi..tu ler tangan aku.sape ckp aku xsuke kucing?aku suke jer kucing.kucing2 tu kan comel, kiut miut. dulu2 yer ar.xyah ckp ar.mmg penakut thp gaban.klu kucing dtg gesel kepala jer, aku da jerit, terlolong2 da.klu aku terpijak ekor kucing jer, terus melompat, menangis pon ade.(sb tkut kot2 kucing tu ggit aku..huhu)

tp kan, bile da lame aku duk ngan kucing, aku jd syg lak.cume xde la smpai ke thp nk dukung.brani belai2 n gosok2 jer la..slow2 la yer..hee..btw, skrg ni aku riso sgt ngan si abg tu.saket sgt jer npk kaki nye.hmm, moge cpt sembuh k..:"(

Thursday, 19 April 2012

kurang 0.5cm..masih dianggap cacat kekal

berita yang sangat mendukacitakan aku.tulang kaki xsame panjang.kurang 0.5cm.aku xpasti belah mane yang kurang.kiri or kanan.even 0.5cm, tp masih dianggap cacat kekal. xleh nk samekan or repair da.patutla slame ni aku rase susah sangat jalan.aku terpakse 'memaksa' kaki aku tuk jalan dengan betul. berjalan seperti mereka2 yang sempurna.

da nk masuk sebulan aku masuk keje balik.semalam baru la mereka2 berani nk bertanye.
1. nape awak jalan camtu? - incik boss
2. nape kak mira jalan senget? - student baru intake April 2012

berjalan macam aku mmg penat.aku akan rase cepat penat.even, aku ulang alik dari bilik pensyarah ke bilik marketing jer.kalau pagi2 bleh la aku nk gagahkan  pakse kaki autk kelihatan sempurna.tp, aku da xlarat nk maintain jalan bile da petang. huhu.

agak sedih n terkilan la ade yg bertnye camtu.aku xmarah dorang.mybe kalau aku xmcm ni,  bile tgk org laen mcm ni, mybe aku pon ak tye soalan yg same.tp, mgkin kias2 sket.aku tau, org yg xsempurna mcm aku skrg ni, punyai hati yg sgt sensitif. :"(

Tuesday, 3 April 2012

Sepanjang 2minggu jd staff lame yang baru masuk kerja

Tajuk yang sangat panjang dan malas utk dibaca.ala, tajuk jer yg panjang.maksudnye pendek jer.mc aku da abeh.almost 6months gak aku 'bercuti'.lame kan.aku pun xsangke se lama tu aku 'bercuti'.nape? elehhh..macam la xtau aku eksiden berlanggor..huhu..bukan org tu yg langgor aku.aku yg langgor n cium pintu kete org tu..dengo cm aku jer yg salah kan..tp, hakikatnya, org tu yang salah.die xnampak aku.nk melintas, da tgk kiri n kanan tp, xpasan aku yg kecik molek ni.even moto aku punye la besor gedabak.da la kalernye menyerlah..ijau you..hehe..hmm, tu kisah lame.kisah 6bulan yang lepas.mase pun xleh diundur balik.n aku kena redha dan berterima kasih sebab masih lg berpeluang untuk bernafas.walaupun, kaki, tangan, mulut, dagu n pale lutut injured, tp aku masih lg bleh jalan.bleh dikatakan masih sempurna.xde yang hilang anggota.

25/3/2012 (Ahad), secara rasminya, aku masuk keje balik.xbyk pun perubahannye.masih same.cume ade la beberapa org staf da xde n replaced ngan staf baru.n ade gk yg belum di replaced.hmm, rase rindu ngan tunang aku.xdpt nk merasa kje skali sbg tunang.huhu.minggu ni minggu kedua aku masuk keje.tp, minggu ni, sehari pon aku xjejak ag opis.ahad n isnin aku demam.selasa (arini) kna g fisioterapi lak.adus.jgn marah yer incik bos.sian kat aku kan.baru masuk kje, da cuti pulak.bukan sesuke ati nk cuti.demam...wuuu.. :'(

ni minggu ketiga tunang aku kje kat putrajaya.da dekat sebulan rupernye.kejap jer kan.baru ni, die de tanye aku, samada aku izinkan ke x die kuar tgk wayang n jalan2 ngan kawan die kat sane.kawan pompuan.aku xkesah pon.bleh jer nk kuar.aku suke lg adela.bukan pe, die ni xreti sket nk bersosial.maksud aku, xyah la ngadap keje 24jam.kadang2 badan pun perlukan rest.minda perlukan ruang utk berseronok gk skali skale.tp, xsangke lak aku diorang kuar berdua jer.hmm, aku pon xkesah pasal tu.asalkan die xlebih2 sudah..bukan aku xde rase jeles.but, since die xwat yg bukan2, aku xkesah..sporting maaa... :p bagi aku senang jer..kalau buat menda yang kite rase bile pasangan kite buat, xmenyakitkan kite, teruskan.tp, kalau kite marah pasangan kite buat pe yg kite buat tu, mmg saje jer la cari masalah kan..wut goes around comes around..hmm..lebih kurang cmtu la..jd, pasangan2 kat luar sane tu, jagelah hati pasangan anda selagi anda masih berpeluang untuk melakukannya.. :)

Wednesday, 21 March 2012

21.1.2012 - 21.3.2012

21.3.2012, cukup 2 bulan aku brgelar tunangan org..skejap je ms brlalu kan awk..hehe..kalu iktkan 21.3 aku da bleh msuk keje balik.tp,aku yg mtk tmbh ag mc aku ngn dctor.huhu.bkn pe,nk abehkan mgu ni..aku msuk keje minggu bru je.ari ahad..aku pn rase mcm xsdia ag nk msuk keje..bkn pe,cuti da lame..nk kumpul smgat keje dlu.hehe..skrg ni mmg aku xbrsmgat nk keje.smgat nk msuk keje tu,bleh dkatakan 10% je kot.lg 90% nk duk umah jer..aku xtau la nape yg mlas sgt nk msuk keje blik.hm,myb sb tunang aku xde kot..yer ar,xsempat aku nk mrasa keje skali ngn tunang aku.dlu2 die xjd tunang ag..huhu..die pn da dpt keje bru kat pjaya.dgo2 die mcm sonok je keje kat sane..hm,sy tmpang hepy utk awk..;-)

Stakat 2bln ni,aku rase xde la byk menda sgt yg trjadi.bleh dkatakan xde knangan sgt..jumpe pn x.ni lg la,die da duk pjaya.tp,smpat la jgk tlong2 die smpan2 brg,letak kat umah aku aritu.n smpat gk anto die g bustand.cume skjap sgt.smpai2 bustand trus nek bus.huhu.sdih je..:'(.hm,hope,da duk jauh2 ni kna la slalu brhubung..xmo la duk jauh,hati pn maken jauh gk..Awk tu take care..jgn nakal2 kat sane..

Wednesday, 14 March 2012

Aku Tak Suke Bile..

ade yg aku penah ckp terang2 n ade jugak yg aku ckp kias2 jer.tp, klu da menyampah sgt, mmg aku maen sembur jer.besenye, menda yang aku xsuke:

1. berlagak
-tau la korang2 ni bijak pandai.reti buat macam2.tp, jgn la berlagak sgt.nk bgtau 1dunia yg korng tu pandai n reti wat smthing tu.nak2 bile ckp ngan org xtau menda  konon2 korang tu hebat.org laen xreti ape yg korang reti wat.

2. tak tepati janji
-haish..yg ni wat aku pantang.pandai wat janji jer.tp, xreti nk tepati.time janji xpk kot.men sebut jer.jnji yg manis2.janji nk wat ni.nk wat tu.mcm2 nk wat.last2 habuk pun tarak.

3. rampas hak orang lain
-fuhh..xtau nk ckp la.xkire la rampas barang ke, orang ke.same jer.masih dlm kategori rampas.nak2 klu rampas gf/bf org lain.n paling teruk, rampas suami/isteri org.aku tau, jodoh tu di tangan Allah.tp, tolong la buat smthing tu pk dulu.tolong pk prasaan pasangan yg korang rampas tu k.kejam sih, rampas hak orang.bahagia ke korang atas hak org lain?

4. bodoh sombong
-yang ni pon 1.kalau xtau, jgn berlagak tau.xtau, tanye la..ni x, wat2 pandai, pastu klu slh mule la gelabah.nk cari org lain, nk letakkan kesalahan atas bahu org lain.teruk..!

5. org yg suke memaksa
-aku xde masalah kna push.tp, biarla berpada2.klu mmg aku xtau nk wat, xyah la nk push sgt.pass la kat org lain yg lebih arif..

6. kapel tp, da macam laki bini
-mmg berbulu mate aku klu tgk aksi2 menggelikan ni.sdangkan laki bini pn reti nk kaver2.ni baru kapel da gatal2.tergedik2.aduh,..nyampahnye..!

7. alim2 kucing
-aku xde masalah nk kawan ngan sape2 pn.yg alim ke, yg bese2 ke.yg xbermoral ke.hmm, tp stakat ni aku mmasiih jauhkan diri dr bergaul dgn yg xbermoral ni.bkn aku pulaukan dorg.cume aku tkut, aku terpengaruh.Nauzubillah..yg aku xsuke, berlagak alim.adeh, jgn la nk wat2 alim sgt.nasehat org laen berapi2 tp, diri sendiri xwat.yer, xsalah nasehat org laen.tp, tolong la perbaiki diri sndiri dulu k.

8. terlalu ego n susah nk ngaku kesalahan
-dah tau buat salah.tp, xmo mintak maaf.terang2 wat salah.tp, sengaja butakan mata n hati tuk ngaku salah.yg xtahannye, nk salahkan org laen lak atas kesalahan diri sndiri.haish..!tolong la berubah wahai 'org besar'.

9. ckp asik nk menang jer
-xmo degar pendapat org laen.ni la jadinye.asik nk menang jer.pndapat org laen tu wat derk jer.

10. bermasam muke bile ditegur
-hmm..sape2 yg bad mood tu, jgn bagi aku npak muke korang.aku jenis yg suke tegur org.nk2 yg aku kenal.xtgk mood da.klu rs susah nk ubah mood korang tu, sila duk lam gua.means, klu korng tgh gaduh2 ngan bf/gf korang, jgn nk sembur org laen yg tegur korang.dorg yg tegur tu xsalah pon.

11. cakap xserupa bikin
-lebih kurang mcm xtepati janji la.tp, ni laen sket.perancangannye nk buat mcm2.last2 hampeh.

p/s: sori klu ayat xleh blah.