Friday 27 May 2011

Tiada lagi bantahan

td mak aku kol nenek aku kat indonesia.yerla,bulan ni xkol ag nenek aku.lame gak sembang2.stgh jam la jgk.skali kol abeh rm10.huhu.xpe.skali skale.nk jumpe susah.da lame sgt da mak aku xjumpe nenek.kadang2 sian gak ngan mak aku.yerla,nenek kat indonesia.mak kat malaysia.malaysia n indonesia bkn nye dekat.kalu indonesia tu kat belakang umah xpe la jugak.ari2 leh jumpe.
ni,klu nk g indonesia,paling kureng pun kna la ade rm1000..huhu..2pn xcukup.hmm..klu gaji aku 3 4 ribu,skang gak aku beli tiket flight n setlekan pasport.xpun,ngan flight2 skali aku beli.nti nk balik aku jer jd pilot nye.haha..!
nenek aku panggil,nk cakap ngan aku.nenek aku tanye aku.hehe..:
nak tau pe yg aku sembangkan?meh aku cite.n aku tolong translate kan base indon aku ke base melayu.hehe:
nenek: ape cite skang?
aku: xde cite la nek.cam bese jer.
nenek: xkan xde cite.cite la,arini makan ape..
aku: hehe..tipu la nenek nk tau sal makan.nenek nk tau sal ape?hehe
nenek:la,btl la,arini mkn pe.?
aku:eley,angah da tau nenek nk tanye ape.
nenek:ape?
aku:ni angah cite kat nenek jer.nenek jgn cite kat org len.
nenek:ok.nenek x cite kat org len.

haha..aku siap wat perjanjian ngan nenek aku ag.jgn gtau sape2 slagi menda ni xkompem.hehe..aku gtau nenek aku.dia datang merisik bulan 6 ni.tp,xtau la kompem ke x.nanti da kompem aku gtau nenek aku.aku gtau lg,perancangan nk tunang bulan 12.tunang setaun.nenek aku tetibe jer membantah."XBOLEH!!!" XBOLEH TUNANG LAME2.TUNANG KEJAP PASTU TERUS KAWEN...!" erkkk...aku terkejut.,.nenek ni bio btl..sblm ni bkn men lg.klu ckp sal kawen, nk bantah jer..along kawen dulu.aku kna kawen pas along.ni xde bantah2 la plak.huhu.aku cakap kat die.paling lame setaun.xpun,tunang 6 bulan pastu kawen la.6 bulan pn nenek aku cakap lame.huish..!kalu camtu,tunang 5minit terus kawen ari same jer la..haha..!!
hmm..nenek aku ni pndai mengorek cite.mule2 korek ngan mak aku.mak aku cite la.mak aku gtau,yg nk kawen ni bkn no 1 tp,yg no 2.skali ag no 2..huhu..skali ag?? yer r yg aritu xjadi.dah abeh canang cite,last2 xjadik.argghhh..yg lepas 2 malas nk igt.aku anggap sbg xde jodoh jer.thatz why aku n family aku berat ati nk gtau org2 kampung.menda xkompem ag.tp,aku harap aku n die menjadi.aku xmo kapel2 pastu xjadi kawen.aku xmo gak kapel bertaun2 tp xkawen2.cam xde tujuan jer kapel.juz nk men2 baek xyah.buang mase,buang duit.n tambah dose jer.tp, even aku berharap,aku tau xsemestinye sume yg aku harapkan, aku akan dapat.
aku xtau la.maybe klu aku tunang setaun,bleh bg mase kat along aku.mne tau kot2 along kawen lam mase aku bertunang tuh..huhu..maknenye xde la langkah2 bendulnye.tp,xtau la..jodoh,maut,rezeki sumenye di tangan Allah.kite manusia hanye mampu merancang jer.

No comments:

Post a Comment