Thursday 22 September 2011

Natijah pemergian org semenanjung ke sabah

waa..ntah pape jer tajuk post aku kali ni.over..haha.ni la yg bese org2 semenanjung ke sabah or sarawak.or bile pegi tempat yg xpernah diorang jejak sebelum ni.cube korang teka,ape kitorang buat kat sane.pe lg..bergambar sakan lar..haha..ek eley,mcm xbese lak.

ok,la selain bergambar,kitorang pegi sane atas urusan keje.kitorang tu maksudnye aku n kak aida ler.pegi sabah tuk carik students la.wat temuduga kemasukan untuk oktober 2011.bile sampai sabah,kna la ikut loghat sabah.ade la sorang aunty ni siap tye aku ag.aku ni melayu sabah ke,melayu semenanjung.aku cakap la aku melayu semenanjung.aunty tu ckp aku xde bezanya cam melayu sabah.haha.tipu jer aunty ni.;-p

hmm,klu nk story sal pemergian aku ke sane.mmg xbape nk sonok.serius aku ckp xsonok sgt.n rase cm naseb buruk jer sampai sane.cue korang cube bayangkan ek.

ok, aku nek flight dr kt ke kl.dr kt ke kl.terpaksa tambah RM45 sb beg2 kitorang over 15kg.sampai kl lbh krg kul 9.duk umah abg kak aida sb flight ke tawau kul 340pm.lepak2 n mkn2 kat umah abg kak aida.sampai kul 215 gerak ke lcct.sampai2 jer,xdibenarkan check in dah.sb terlambat.terlepas flight.adusss...kluarkan duet sendiri lak,beli tiket baru.kul 625pm.tp delay lak sejam.haih.panas ati tul.call hotel kat tawau.lmbt sket check in.gtau receptionist aku da booked.tp,xde lak name aku.tye name kak aida ade ke x.pn xde jugak.last2 sembang2,rupe2nye booked atas nama IKAS.haih.naseb bek ade.klu x,buatnye MB hotel penuh,melilau lak carik hotel malam2 bute.haih..!sampai kat airport tawau dekat kul 11pm.trus g hotel check in.perut lapo giler.g mkn tgh2 mlm takut.p turun kat lobi,ajak guard hotel mkn skali.haha.

esoknye g temuduga di tawau.sume berjalan lancar.alhamdulillah.then ke kk lak petangnya.xmo terlepas flight ag, g check in awal kat airport.ok,lancar.tp,sampai kk..amik teksi g hotel.sangat2 saket ati.heret beg berat.sampai kat hotel,salah booked tarikh lak.naseb bek bukan hotel 3 or 4 star.hotel budget rupenye.masuk bilik, muke da macam itik.nk bercakap pn xde mood.campak sume barang.mandi2 kot2 leh la ilangkan rase saket ati.rupenye maken saket ati.bathroom berbau.last2 wat decision,tido semalam jer.sok tukar hotel.

soknye, 19.9.2011 temuduga budak2 kk lak.ok,lancar jugak.ramai gk datang.naek perit tekak aku menemuduga.bkn temuduga jer.siap bg penerangan panjang lebar ag.sblm pukul 9am sampai kul 2pm baru la berenti bercakap.perut lapo giler.bos datang jenguk.offer nk tolong belikan makanan.kami lak segan.huhu.kami g mkn kat bawah wisma MUIS ni jer.dapat la kenal ngan org sabah.sembang2.last2 org sabah tu blanje kitorang lunch.haha.murah rezeki..;-) pastu jalan kaki ke hotel.heret beg.berat.penat.tgh2 jalan tetibe de dengar org bercakap2 blkg aku.kak aida da tinggalkan aku kat blakang da.de laki 2 org kat blakang nk tolong bawakkan beg.aku ckp xpe la.then, laki tu melintas depan aku.g kat kak aida.offer nk hantarkan ke hotel.tanpa byk ckp, kitorang ikut la.nmpak cam baek.sekurang2nye ringan la beban bawak beg2.haha..giler murah rezeki aritu..then, abes kami check in ke hotel yaho.ok,selesa sket.soknye,g MUIS ag.de appointment.g kul 12 pm.setle lam kul 1.ade budak call nk jumpe so aku jumpe kat hotel jer.aku tunggu 2jam,baru sampai.haih..!pas jumpe xde lak nk daftar blaja terus.abeh discussion,aku trus masuk bilik,landing atas katil.letih woo.ptgnye g round2 kat centre point.xde ape pn.pusing2 jer.then dinner kat pasar filipine.fuh..giler banyak nasik sepinggan.kongsi ngan kak aida pn xabeh.bazir jer.mkn ikan kerapu,udang n sotong.nasik goreng 2,tea o ais 2.abes RM48.waaa.menggigil tangan aku hulur duit.haha.pandai mkn jer,bayar xmo.;-p
Giler penuh pinggan tu


Mate ngantuk,perut lapo

Nyum..nyum..


esoknye lg pegi ke Yayasan Sabah.appointment ngan pegawai sane.discus2.pas discus,cam bese menggedik2 amik gambar.haha.then, teksi datang amik.siap berentikan teksi,bg kami bergambar ngan org utan.haha.giler sporting driver teksi tu.

Seksi tul orang utan ni


sampai hotel,bersiap2 nk check out.sebelum kluar.phone lam bilik berbunyi.aku angkat ler.tibe2 receptionist call.mintak FB aku n kak aida lak.haha..tetibe jadik org2 besar lak.WANTED..! haha..aku xtau la,org sabah ni yg peramah atau kitorang ni yg banyak ckp..huhu

No comments:

Post a Comment