Saturday 4 June 2011

ape suda jadi?

haish.ptut ler aku rase len macam jer pg td.rase cam ade menda xkena jer ngan ape yg aku akan wat arini.
act arini bos aku arahkan aku g siasat 1 kes ni.huih..tetibe lak aku tukar bidang.jadi mate2 gelap a.k.a FBI..hehe.
minggu lepas student aku de la dapat 1 offer letter.letter 2 dari salah satu kolej la.kat melaka.aku xmo sebut la name kolej tuh.cam bese la.offer dak2 lpasan SPM.sambung blaja sijil or diploma.aku tgk surat, aku da rase len macam da.cam ade yg xkena jer.name institut xde.no opis xde.yg ade pn no private jer.2 org officer yg bertanggungjawab tuk menjawab soalan2 yang aku tanye.huhu.
huih.yg xthan nye aku bertanye ngan bos2 gak ar.huhu.bercakap n jawab pertanyaan aku cam confident jer.kadang2 belum sempat ag aku bertanya,die da jawab da soalan aku.huhu.
tengahari td aku g la kat 1 hotel nih.konon2 nye tempat tuk interview sambung blaja la ni.aku g ngan muke slumber.siap wat skrip tuk tanye ag.da prepare da sume soalan2 yg bakal aku tanyer.huhu.da practice da kat umah pe yg aku nk tanye.practice make perfect maaa...;")
sebaik jer sampai,leh lak aku sembang2 ngan pak guard hotel tuh.n aku gtau la aku nk g kat interview kolej tuh.pak guard 2 ckp xde.aku xcaye.aku g kat receptionist.tye die,kat dewan mane wat interview.last2 receptionist 2 ckp.xde..dah dibatalkan.sb katenye ade unsur2 penipuan.myb jadik kes polis.wallahualam.aku xtau la btul ke x receptionist 2 cakap.haih..pastu ade la budak yg datang bertanye soklan yg same kat receptionist tuh.aku rase cam nk tye jer budak nih.mmg....mmg..sah..!budak ni pun terkena gak.sian budak nih.datang jauh2 semata2 nk g interview blaja.aku jumpe lak budak kat parking moto.aku tegur die.nk g interview ker.die ckp ye.aku pe lg.xpayah la dik.xde interview pn.muke budak 2 da pelik da.mne akak ni tau nih.haha...aku cakap,klu xcaye,leh g masuk dalam,tyer ngan kaunter depan..huhu..lg,budak yang terkena.budak ni plak dari setiu..hmmm...sebelum aku masuk hotel tuh,aku da try call da pegawai kolej tu.2-2 pegawai xjawab cal aku.hmmm..korang rase x ape yg aku rase?
2la,klu ye pn nk wat menda2 tuh,pk dulu..pastikan pe yg kite nk wat tu xmenyalahkan undang2.buat sesuatu menda 2 biarla ikhlas.ingat tu adik2..heeeeee....;")

No comments:

Post a Comment