Wednesday 8 June 2011

Diskriminasi

Wut do u think bout discrimination.ramai org2 sekeliling aku,kawan2 aku, bf aku, even my ex2 bf aku dulu sume da tau asal usul aku.parents aku indonesian.aku lahir malaysia.n aku ade ic biru ok.BIRU..!aku warganegara.warganegara MALAYSIA..!walaupun mak aku pakai pasport.arwah ayah aku ic merah.diorang bukan pendatang k.diorang bukan duk secara haram kat sini.halal k.halal...!

even parents aku bukan malaysian, tp, aku n adik bradik sume ade ic. sume ade sijil kelahiran.yg nk blaja nye aku n adk bradik aku. kitorang lak bukan nye dr family kaye raye.duit xde tp, nk blaja.salah ke? kami org susah n parents indonesian.xlayak utk blaja kat sini ke?aku graduan uitm.aku da amik hak org malaysia ke?along aku graduan kolej RISDA.die pn amik hak org malaysia gk ke?n adik aku ade masuk UKM.xkan die pn amik hak org malaysia gak.selama ni xde plak pertikai kemasukan kami ke IPT.knp turn adik aku yg ni dipertikaikan?ape salahnye kami yang da warganegara n ade ic ni xlayak tuk mendapat pinjaman?salah parents kami ke?sb asal dari indonesia n menetap kat malaysia?cari makan kat malaysia?hidup di malaysia?

even kami, anak kepada indonesians da keje n hasilnya disalurkan ke negara malaysia.disalurkan kpd warga2 malaysians.masih cakap xlayak tuk dapatkan hak sebagaimana malaysians laen dpat???

No comments:

Post a Comment