Friday 12 August 2011

Lebih mudah atau menyusahkan?

Zaman sekarang, sume menda leh wat secara online.nk shopping online.nk topup online.check baki lam akaun bank pn online.nk bayar utang online.sume online.dah tu, pe yg wat secara manual skang ni?last2 nanti nk meminang pn online gak.huhu.

banyak senang org sekarang.sume leh wat secara online jer.terutama tuk org yang bekerja.sekarang ni laki ke,pompuan ke,sume da keje.xmacam dulu.jarang sangat2 pompuan yang berkerjaya.ramai yang duk kat umah,jadi surirumah, jaga n didik anak2 jer.mungkin sebab tu la org zaman dulu, ramai yang patuh n dengar cakap mak bapak.sentiasa diberi perhatian.dengan penuh kasih sayang plak tu.xmcm skarang,ayah keje,mak keje.hal jaga anak serah kat taska or kat pembantu rumah jer.balik keje da malam.anak2 pn da tido da.anak2 banyak habiskan masa dengan kawan2 n pembantu rumah jer.klau dapat kawan yang baik2 xpe.tp,kalau tersalah pilih kawan,haa,jawab sendiri la ye.

cakap pasal online.aku paling xsuke wat mnda secara online.xsuke.tp,bkn 100% xsuke la.aku suke jer.cume bile nk dikira2 lam 20-30% jer kot.nk check akaun bank secara online.mmg senang.nk check baki hutang pn leh wat secara online.mmg senang.xyah nk col or pos2 surat bagai tuk tanye hutang.yang tu aku suke,sb senang la tuk aku.

ok,bagi aku,hutang aku,balance lam akaun bank aku adalah aku punye privacy.org len xde hak tuk tau pn.kalau nk tau pun utk ape?xde gunenye pun kan.aku xsuke org len sibuk2 nk tau sal duit2 aku.hutang2 aku.seriously,aku xsuke.same macam org asing ceroboh umah korang la.xbg salam,.masuk2 tgk isi umah korang.pe korang rase?haa,xsuke kan.geram x?geram kan?klu org 2 da bese ngan korang xpe la jugak.duk intai2 isi umah korang.tp,xkan xde langsung rase geram kot.mesti la ade gak sket2 kan.same cam situasi online ni.kalau tetibe la de org len leh access korang nye akaun ke,email ke,tau sume menda yang korang wat.contoh senang la.email.kadang2 kite nk email menda tu tuk org tertentu jer.org len xleh tau.tibe2 de org leh access korang nye email.yerla,die de username n pasword korang kan.pastu die siap cite kan email 2 kat org len.bengang x?bengang kan.haish..xsuke tol..!

td,bf aku gtau baki ptptn aku.siap leh gtau sen ag.aku heran.cmne leh tau.then,die kasi no pin.haih,pelik.mne tau aku nye ic lak.hmm..then de la die gtau td.xyah la aku ckp kat sini.xpenting pn.naseb baek die yg check.xde la kesah sgt.klu org len?xmustahil kan?haih..!seriously aku xsuke.xsuke..!

No comments:

Post a Comment