Saturday 27 August 2011

Raya 2011

InsyaAllah lg sehari kita semua akan menyambut kedatangan Syawal.syawal sinonim dengan kegembiraan,kebahagiaan,keceriaan.ya,dulu time aku kecik2 dulu slalu xsabar nk raye.even pose xpenuh pn mase kecik.(skang pn xpenuh gak.hihi).time nk raye jer,masing2 sibuk duk kaco mak kat dapur.time nk raye jer mesti sibuk melekat kat ayah.mintak belikan baju baru.kasut baru.hihi.yg best nye,time 1 syawal.mitak duit raye.haha.dulu2 de la jugak dapat duit raye.tp skang ni aku lak yg kna bg duit raye.

sejak akhir2 ni aku da xrase sgt rayanye.suasana pn xsemeriah dulu.sedare lak xramai de kat malaysia ni.ramai yg duk kat indonesia jer.sejak 2 3 taun ni teringin sgt nk beraya kat indonesia.ngan sedare2 sane.mak pn da lme xberaya ngan family die kat sane.nk gak merasa meriahnya raye kat sane.hmm.bile la plak leh balik indonesia lagi.pasport aku pn da expired da.

baju2 adik2 sume da siap.aku jer yg xsiap2 ag.malas nk membeli or bershoping sgt.xde feel.arini da 28 ari.lg sehari jer tuk aku prepare barang2 aku.haih.malas tul.padahal nk beli tudung jer ag.yg len2 2 siap ala kadar jer la.ala,sebelum ni time arwah ayah ade pn,sederhana gk.cume sederhana kali ni len sket.rutin aku 1Syawal (bermula taun lepas),melawat kubur arwah ayah aku.sedekah Al-Fatihah n Yassin.mmg sedih.sedih jer pagi2 raye.sayu jer.hmm..xpe.hidup mesti diteruskan.

hmm,..di kesempatan ni,aku nak mintak maaf sekiranya aku de terkasar bahase ke,terguris perasaan korang ke,terover bergurau ke,terlaser ke or ade yg tertouching2 ngan aku,aku mntak maap.ckp sal mintak maap,teringat lak time khamis baru ni.meeting ngan bos n wife bos.nk wish smaat ari raye.turn aku,mcm bese la.ucap samat ari raye.n mitak maaf kot2 ade wat salah.tibe2, time aku mitak maaf bos nyampuk.tye aku,de amik duit syarikat ke?klu ade,xleh maaf.haih..!igt aku ni jnis songlap duit syarikat ke?klu de balance seposen pn aku return balik tau??haish.nak jer aku ckp,aku xmkn duit2 haram ni..tp,pndai lak aku cover.eh,mne de amik duir syarikat en R******.(sambil senyum2 kambing,konon2 aku anggap bos nk bergurau senda ngan aku jer.).hidup aku xmelarat ag sampai nk mkn duit syarikat.xla mcm sesetengah org tu.rumah,kete,hutang2 sume syarikat yang bayar.

ok,skali lg aku nk mintak maap.samat ari raye aidilfitri.sape2 yg kenal umah aku,leh datang beraya.klu xkenal tp nk datang gk,leh calling2 aku jer.aku xpenah wat open house.tp,klu sape2 nk datang,pintu rumah aku sentiasa terbuka.;-)

No comments:

Post a Comment