Sunday 6 November 2011

AidilAdha 2011

selamat menyambut hari raya aidililadha kpd semua muslimin dan muslimat.dan takziah diucapkn kepada keluarga yang telah kehilangan anak tersayang semalam.mari la sama2 kita menyedekahkan Al-fatihah kepada arwah.   ...........................

semalam ari raye.awal2 pagi family aku sume sibuk kat dapur.bako sate.huhu.ingat nk bako kt bawah umah je.tp,rase cm koto lak.xjadik.g bako kat dapur.abeh brasap umah aku.da mcm bako utan da.huhu.awal2 pagi dpt msj dr bf aku.nk dtg braya pas solat ari raye.solat kat surau kampung aku  jer.hihi.yerla,taun ni die xbalik kampung.jd aku ajk die beraya ngn family aku.family aku lak da bese da ngan die.die pn da mcm bse da ngan family aku.aku jer yg xpenah ag jumpe family die.huhu.nti, hari prtunangan bru la aku jumpe ngn famiy die.huhu.

sementara akk n adik aku bako sate, aku iron baju raye budak2 ni.da xtau da nk tolong pe.yerla,pergerakan terbatas.aku gerak sket je mak aku xbg.suh duk diam2  je.eee,xmo aku.boring ar, tgk org len wat kje,aku lak duk lepak2 ats wheelchair.huhu.after solat, darrxness dtg umah.aku lak siap2 nk g kubur arwah ayah aku.aku ajak darxness skali.nk turun umah aje da wat aku kcut prut.tgk tngga tinggi cm bgunan 3 tingkat.huhu.semalam, nk turun,4 org tolong angkat aku.haha.berat ke, korang2?hihi..then, pkai tongkat.nk jln msuk kwsn perkuburan aje da lame..pdhal 2 jengkal je.huhu..smpai2, kitorg bace yassin then bersihkn sket kawasan kubur tu.then ajak darxness g beraya umah sedare.mulenye xmo ikut.pujuk punye pujuk, last2 ikut gak g beraya.huhu.sempat  la die tgk lembu kna sembelih.huhu.n dpt la knal2 ngan sedare2 aku.skali ngan makan2.masakan indon.huhu.raye aji ni xbyk sgt makanan.yg bese2 jer.time nk blik,pakdin ajk g round2.sian tgk aku,sjk eksiden, xde pn kuar jln2.;-(

walaupun sekejap,tp sonok n hepy sgt dpt beraya bersama2 die.;-) practice tuk raye same2 lak taun2 depan.hihi.xsabo.ok, jom kite berover2 ngan gambo2 ni laks...;-D










hihi..da ramai yg ckp aku da maken kurus..huhu..btol ke?xpe, nti da btol2 sehat, ku qada' blik mkn aku..;-)

No comments:

Post a Comment