Tuesday 15 November 2011

Practices make perfect

time2 skolah dulu, teacher2 aku slalu aje cakap, practices make perfect.kitorang ni angguk n angguk ag.konon2 paham ler tu.skrg aku bru la sedo, pe yg teacher kitorang slalu ckp tu mmg btol.tersangat la btol.leih kurang camni la.klu sorang penyanyi tu, nk perform kna la practice dulu.practice sore,practice persembahan, practice tarian and wut so ever la.klu football player, kna slalu practice maen bola, hari2..erk, hari2 ker?entah ler.xsempat nk wat research laks.macam aku lak..haa..meh dekat2 aku nk cite nih..

semalam, kul 8am aku ade appointment kat Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).g xray tangan n kaki aku yang patah. g skali ngan pakdin, along, yoe n of kos la darxness pn ade skali..hihi..sian bf aku.kna ngajar kelas pg tp leh lak temankan aku kat hspital.tp, kejap je la.sampai kul 1030am.yerla,nk kejar next clas lak.huhu.thanx n sory klu da susahkan abg..ye, after 45days doktor tu nk check la kot2 tulang tangan n kaki aku da bercantum atau belum.alhamdulillah, tulang tangan aku da bercantum.tp, tulang kaki belum bercantum lagi.tp,its normal.kalau tulang kaki kna amik mase dalam 3bulan.implan yang dimasukkan dalam kaki aku pun berada dalam keadaan yang sepattnya.alhamdulillah.lega aku dengo.siap maen gurau ag ngan doktor tuh.hihi.

tapi,

ade  bad news.huhu.doktor mintak aku angkatkan kaki aku.tp,kaki aku langsung xleh diangkat.doktor pun terkejut gak.knapa kaki aku xleh diagkat.sebab sepatutnya, after 45 days, kaki da bleh diangkat secara straight.tp, kaki aku just leh agkat sket.45 darjah pn xsampai.huhu.aku tanye la doktor tu.klu xleh agkat, kire abnormal or cmne.then, doktor ckp,ye..abnormal.aku ni kire lambat.takut nanti terganggu sistem peredaran darah pada peha aku.;-(..mate da berair da ni.da riso da.tkut nti jadi pape lak.senyap seketika.....................
doktor tu tetibe tanye.da kawen ke?aku ckp ar, belum.then, leh lak die kate, "abeh la awak,nanti hantaran kawen rndah.mintak 11k da jadik 2.5k sebab kaki xleh gerak."huhu.jahat tol.then, masuk la sorang doktor mude.laki.siap die tolong perkenalkan.name doktor ni helmi, umo 28 taun.ai, aku cakap la,mcm nk promote kat aku jer.huhu.sory la ye.i dah ade.tunggu mase untuk diijab jer.kan bang kan.hihi..;-) then, g buang simen kat tangan.buang ngn mesin die.sbijik cam gergaji.leh lak die sengaja mesin kat tangan aku yg xberbalut.siap perli,"xsaket kan?, haha.."..haish, die gelakkan aku..nanti ko.pas buang, terkejut aku.tangan aku kecik.kecik sebelah.huhu.da  macam pelik jer.tp, its normal..;-)

after check ngan doktor, aku g kat fisioterapi lak.masuk2 aje, da kna bamboo da ngan staff kat situ.kna marah sebab pakai tongkat.yerla, tangan patah tp, sibuk2 g pkai tongkat.tkut tangan patah balik.die ajar care praktis yg btol.ade 4 jnis pergerakan.1000X FOR EVERY MOVEMENT, EVERYDAY..mak datuk, ape ke hey yg banyok beno angkenye.means aku kna wat 4000 MOVEMENT EVERYDAY.hmm..semalam balik hspital, try wat sndiri kat umah.wat 100x tuk every movement.means, 10% jer practice.sampai terlelap.letih gak.huhu.sian ngan diri sendiri.yerla,klu aku xtolong diri aku sendiri, sape ag yang leh tolong.huhu.ok, da plan..kul 1030am ni nk start practice.anyone nk bantu aku?hihi..;-P

p/s:12.12.11 ni appointment g wat terapi..huhu..kna struggle.diorang nk tgk improvement..pls help me to help myself..huhu..berbelit urat kepala nk phamkan ayat ni..

No comments:

Post a Comment