Thursday 17 November 2011

It's 101..!

pengumuman..!!pengumuman..!! ni post yang ke 101..haha..baru 101 da bangga..tu belum post yang ke 1001 ag tu..hehe..org laen da berpuluh2 ribu da post cerita.xde la sebangge aku ek?hihi..xpe..even baru sikit post aku, tp setiap satu post tu amat bermakna bagi aku.post2 tersebut la yang dapat aku simpan dan ceritakan balik kepada cucu cicit aku kehidupan aku dan liku-liku hidup aku.yerla, nanti da tua, bukan semua menda kita ingat kan.nanti kalau cucu cicit aku tanye ape kisah suka duka aku, belek jer blog ni.hihi..silap2 nti zaman diorang blog pun da terhapus da..huhu..well, i dont know.

hmm, aku pun xtau la pe tujuan post aku kali ni.ni pun aku maen taip jer.tajuk post pn aku xkasi ag.huhu.nati ar aku pikirkan.korang xyah pening2 pale nk pikirkan tajuk post ni k.sebabnye nnti bile aku publish post ni, da siap ngan tajuk da pun.huhu.

just nk cite progress latihan kaki aku arini.arini semua movement aku wat ngan sendiri.xmintak pertolongan adik aku.semalam adik aku yg tolong gerakkan kaki aku.tp, arini aku da nekad, nak wat sendiri.n nk cukupkan gak 1000 utk evry movements. sonok sangat.sb da nampak improvement.even sikit n ciput sangat2 tp at least aku da nampak ape yang bakal aku dapat pas practice ni.aku da maken xsabar tuk berjalan balik.yeahh!!! even, aku mmg da tau aku mmg xkan bleh selasak dulu.huhu.(dullu aku xde lasak sangat pun..;-P)

aku tau Allah sentiasa mendengar doa hamba-hambaNya yang lemah seperti aku. dan aku percaya, setiap apa yang berlaku pada aku ada hikmahnya.dan aku da nampak da sket2 ape hikmahnya.walaupun sebelum ni, aku sendiri cuba untuk mengendahkan hikmah di sebalik semua dugaan ini. aku tau, rmai lagi insan yang lebih bernasib kurang baik daripada aku.aku bersyukur sebab aku diberi ujian ini.dan aku tau Allah hanya mahu memberi peringata kepada aku untuk lebih mengingatiNya.ye, dulu, aku terlalu sibuk sampai kadang2 aku terlupa kewajipan aku sbg hambaNya.solat sahaja xcukup.sebagai manusia yang lemah, kita perlu slalu memohon pertolongan daripadaNya. berdoalah..InsyaAllah Allah akan makbulkan doa2 kalian.cuma cepat dan lambat sahaja.;-)

No comments:

Post a Comment