Thursday, 24 November 2011

Menghitung Hari

its time to count..3..2..1..hihi..da lame xmembilang..skrg ni rase nk menghitung hari lak.ade lagi kurang 2 bulan.means xsampai 60 ari lagi..hihi..

ok la cik mira.jangan nk melalut lak..aku skrg tgh mengira dan menghitung hari menuju ke tahun 2012.ade org ckp, kiamat adalah pada tahun 2012.korag mesti hairan kan, knp la ku p membilang hari tiba kiamat kan.tp, btol ke kiamat taun depan.tu org yg cakap.walhal, hari kiamat ni hanya Tuhan yang tahu.yang org2 ni pandai2 sangat mengira hari kiamat ni nape?haish, memndai jer.kalau ye pn nak menakutkan budak2 yg xbertamadun zaman skrg ni, jgn la berlagak pandai, tahu hari kiamat.kalau ye pun, kite2 ni kna rajin2 buat amal, rajin2 berbuat baik sesama manusia, rajin2 buat suruhanNya n rajin2 jauhi laranganNya.

bile dikire2..bile dihitung2..bile ditilik2 n dibelek2 kalendar taun 2011, ade lg 36 hari kita nk meninggalkan tahun 2011.erk,nape?cepat sangat ke untuk aku menghitung berakhirnya 2011?huhu..ahh,xkesah la..da xde menda nk kira.skolah pun da lame da abeh.mathematics pun da lame xblaja.so, kite maen kire2 hari lak.huhu..toink toink..!

rase sayang lak nk tinggalkan taun 2011.tp, kadang2 nk cepat2 jer abeh taun 2011.hihi..;-) banyak kenangan2 aku bersama tahun 2011.sayang untuk aku lupakan 2011. ye, banyak suka duka aku bersama 2011, bersama dengan insan2 yang aku sayang.ye, terlalu banyak..erm, rasenye terlalu awal untuk aku singkap kisah 2011 aku.sebab bulan disember pn xmasuk ag.nanti da nk abeh taun 2011, aku singkap satu2 k.nti mesti ade kisah menarik lagi untuk bulan disember ni.hihi..nantikan post aku k.haha..da macam anugerah skrin jer nk tunggu2..huhu..

erm, macam kebiasaan la, kite akan cipta hajat tiap kali masuk taun baru.hajat untuk taun lepas pn xter'achieve' lg.ni nk create yang baru lak.huhu..ok la, aku nk imbau balik ape yang aku da harapkan untuk tahun 2011 ni

1. nak beli handphone baru - da dapat beli blackberry curve (tp, da rosak daaa..huhu)
2. nk try pkai jubah (xpernah hayat pkai jubah)- da beli da utk raye haji, tp sebab da ter'eksiden' so, xleh over2 sgt pkai jubah.duduk atas whelchair gak..huhu..pkai tuk amik gambo jer.kang kempunan lak kalo xpakai..;-(
3. cari umah sewa lain - dapat..yeaaah! pindah time raye..huhu..org lain sibuk mkn kuih raye, aku sibuk angkut barang2 masuk umah baru..huhu..penat seh..!
4. teringn nk naik gaji - dapat..! wuhuu..;-P tp, xsempat nk menikmati gaji baru, da eksiden..waaa..;'(
5. nak pakwe baru..haha - of kos dapat..kihkih..06032011..miss that moment..;-)

haa,tu yang aku da dapat..yang xdapat2 ag..huhu
1. nak g cari barang pertunangan ngan dia - sedih seh..;-( terpakse melepak atas whelchair ni..
2. beli kete after abeh bayo moto (last bayo-29092011) - da eksiden 02102011..taun depan gak jadinye..InsyaAllah..;-)
3. nak pakai cincin...wink wink..;-) - postpone planning ke taun depan..weee...:)

ok la, xmo cite byk2 sgt kat sini.taun depan, nk create new dreams laks..hihi..n aku tau, salah satu impian aku utk 2012 ni bakal tercapai...;-)

No comments:

Post a comment