Wednesday 9 November 2011

Seandainya aku mampu

sejak aku patah sayap ni..huhu..bukan..silap..patah kaki n tangan daa..pergerkan aku agak terbatas..erk,bukan! sangat terbatas..sangat2 terbatas..aku ni jenis yg suke wat kje sendiri.aku xsuke mintak org laen watkan kje untuk aku.xpaham?ok, let me explain.aku nk wat lesen moto n kete, aku pegi sendiri. daftar sendri.padahal mase tu aku bru nk wat lesen.tp, g kursus ngan moto..bawak secara haram.huhu.sory ar abg polis.nak idup, kna pandai2 ar kan.aku nk beli handphone, aku kje.aku nk beli baju, aku kje.even mase tu aku budak skolah ag.aku nk mkn kfc.aku gune duit kje aku.xpun,aku kumpul duit skolah aku.then, naek bus g beli kfc.yer ar, korang laen.ape2 yg korang nak korang request ngan mak bapak korang jer.aku?dr kcik ag da bese berdiri atas kaki sendiri..adus,saket gk pijak kaki sndiri..erm, berdiri atas kemampuan sendiri.slagi aku mampu wat sndiri aku akan wat sendiri jer..aku xmo bile aku mintak tolong, org tu rs aku mnyusahkan die..mmg la die xckp depan aku.tp,kite xtau pe die kutuk blkg kite..sory la..aku xleh optimis lam hal ni..aku agak pesimis bile mintak tolong org.kecuali tersangat2 terdesak.

mcm sekarang la.sejak aku eksiden.hari pertama eksiden, aku tersangat la lemah.xmampu nk wat ape pn.even nk gelak pn xlarat.asik nangis jer.kdang2 nk nangis pn da xlarat.nk buang air pn mintak bantuan org lain.aku xsangka, di usia aku skrg pun aku terpaksa pkai pampers.nk salin pampers pn aku xleh wat sendiri. pkaikan baju pn mintak org lain.mandikan aku.ikatkan rambut aku.makan pun kna suap.ade 1 malam, aku menangis sb along nk tukarkan pampers aku.aku rase mcm aku ni xgune.xleh nk harapkan diri sndiri.

da sampai umah pn, still xleh nk wat rutin2 aku dgn tangan aku sendiri. nk naik katil kna mintak tolong mak.nk turun katil pn mintak tolong mak.nk makan, mak ambikkan.nak mandi, adik yg tolong angkatkan.nk turun ttngga lagi la,kna angkat aku.aku bukan nye ringan.aku rase seolh2 aku ni beban bg diorang..alhamdulillah, skrg ni aku da slow2 wat sendiri.naik katil sendiri, trun katil sndiri.mndi sndiri, pkai bju sndiri, makan xyah mintak mak suapkan ag.tp, still xleh buat kje2 macam org2 yang bleh berjalan.org2 yang sempurna.aku tak sempurna.tak berupaya.

kadang2, aku menangis sendiri.hatiku mudah tersentuh.mudah terasa.aku tau, tu sume hanya bisikan syaitan.namun, apakan daya aku, aku tewas..aku tau, aku kuat, tp aku xsekuat org lain.aku tau aku tabah, tp aku xsetabah org lain.aku tau, aku boleh buat tp, aku xmcm org lain..aku tau aku akan sembuh, tp aku xkan seperti dulu lg.aku tau Allah sayangkan aku.aku tau Allah hanya mahu menguji aku, tp aku xmampu.namun, aku bersyukur, dengan ujian ini, dapat menghapuskan dosa2 kecilku.Amin.



pic ni sumenye senyum meleret je kn.tp,tiada siapa tau apakah hatiku turut sma tersenyum..;-?

No comments:

Post a Comment