Wednesday, 23 November 2011

Ragam Ber 'Couple'

Situation 1:
msj tiap  mase..setiap mase call..report sume aktiviti.even nk g berak pun mesej gk.kadng2 bawak phone lam toilet.ai, ilang fokus nk melabur..lambat balas mesej jer, dh call,tye nape lambat bls mesej. nk kuar jalan2 ngan kawan2 pn kna report gk.siap kna bg biodata lengkap sal member tu. kalu lain jantina jer, langsung xbg kluar. dating setiap ujung minggu.bile ade keje sket, xbalas mesej, marah, kate kite ade org lain, layan laki/pmpuan lain.kate kite da brubah la. time dating da xigt org lain, mate2 lain yang memandang.kiss sane, kiss sini, pegang sane, pegang sini, sentuh sane, sentuh sini. bile da bercambah benih sendiri xmo ngaku.boy mintak gugurkan, gurl mengikut macam lembu dicucuk idungnya. tabur janji skali lagi, ingin idup bersama. i love u.u love me.terlanjur lg, bunting lg. mintak gugur, gurl da pndai melawan.nk simpan kandungan.last2 boy tinggalkan macam sampah.merana gurl sorang2.sape yg amik peduli?mak bapak jugak.cukup 9 bulan 10 ari, lahir la anak tanpa bapak.terkontang kanting, meneruskan hidup yang serba mencabar.Nauzubillah.

Situation 2:
kapel atas nama.chopp la konon.xmo bg org lain ngorat jer.kapel tp hakikatnya alone.mesej nye jarang skali.kalau ade pn, time nk g kje pagi2.."morning sayang", "morning abg"..n time nk tido.."nite sayang", nite abg"..kalau call jrang skali.sebulan skali pn naseb la..terlalu sibuk ngan kje.handphone xtau letak kat mane.nak kluar ngann sape2 pn xkesah, asalkan igt yg diri tu dah berpunya.rase terabai.cari yang lain.baru k nyesal, cube mintak peluang kedua.sori, naek lori arr..baru rase kehilangan.time nk dapatkan, terkejar2, da dapat xhargai, bile da lari, sibuk nk amik balik.

Situation 3:
malu2  mengucapkan, aku sayang kau.ambil mase sebelum menerima si dia sbg teman.menerima sebagai teman dengan niat untuk dijadikan suami atau isteri. mesej dan call ala kadar.sekadar ingin melepaskan rindu.bekerja macam biasa. time lunch, lunch same2. tiada sentuhan, tiada rengekan manja, mengada2.dating pn hanya sekadar untuk lebih mengenali bakal suami atau isteri.dating skali ngan family.knal2 family. bantu mane yang temampu.memberi secara ala kadar.menerima seadanya. saling menerima kekurangan kerana tiada satu pun manusia yang sempurna.bercinta kerana Allah.untuk menjadikannya suami atau isteri.

ni antara ragam yang aku penah jumpe n nampak la.dalam banyak2 ragam situation 1 la yang membimbangkan skrg ni. remaja skrg ni da semakin menjadi2.nak kate mak bapak xajar, ajar jer.mane silapnya?bg aku, 1 aje puncanya..IMAN..yang penting, kite kna tetapkan iman supaya xmudah hanyut dengan hasutan syaitan..
jarang sangat kite nk jumpe cam situation 3. tp, aku tau, rmai sebenarnya yang nakkan situasi 3 kan.cuma kadang2 ramai yang xmampu untuk mengawal nafsu.bile xdengar suara sang kekasih walau sesaat aje da keruan..makan xkenyang, mandi xbasah..(ee, bucux!)ceh..!
kalau situation 2 tu, hmm..pesan aku 1 jer. jangan menyesal disebabkan perbuatan kite sendiri. cubalah hargai org yang kita sayang. da pandai curi hati org tu, pandai2 la jage ati org tu.

p/s:which one is yours?

No comments:

Post a comment