Thursday 7 April 2011

Dulu ---------> Sekarang...;"))

Hmm..

23.6.2011 ni cukup 3taun aku keje bahagian marketing kat company aku skang nih...ni la 1st job aku..(sempat tanam anggur sebulan pas aku abeh dip kat uitm).mksud aku keje yg betul2..klu kire skali ngan part time tuh, aku xtau la ni yg ke bape..huhu..mase budak2 aku xcam budak2 skang ni..cuti jer, g pusing2 malaysia la..g oversea laaa....aku? pantang cuti skola, aku mesti keje..xkire la keje pe pun..janji duit masyuk..leh la wat blanje sket2.aku start keje umo 15taun..tp, bkn time skola k..time skola,aku g skola k..xde ponteng2 nyer..(tp, ade la skali skale..huhu..)..

aku igt ag..time bulan pose,arwah ayh aku dapat job..jual ayam goreng kat bazar ramdhan..aku join skali..dpat la rm15 sehari..start kul 4 abeh kul 7..masyuk gak..yerla..ngan duit 2, aku dpat belikan rantai emas tuk aku tau..duit sendiri k..tp, baju raye ayah aku belikan laaa...best mase tuh,sebulan ayah aku leh dapat 5k lbh..mmg byk giler...bg aku la..klu bg org2 yg bapak nyer kontraktor ke,dato' ke,myb xrase ape yg aku rase nih..

abeh SPM aku keje kat kedai mkn..sementara dapat pggilan U, leh la aku kumpul duit dulu sket2..kedai mkn sblh umah aku je.so, sebulan aku dapat bersih la..mkn sume tanggung..mase tu aku dapat RM14 sehari..RM14 x 6 ari = RM84..RM84 x 4 minggu =  RM336..336 la gaji aku sebulan..aku keje lam 5 bulan kot..ngan duit ni dapat la aku beli hp..handphone murah jer pn..huhu..suke giler aku dpt beli hp tuh..yer la, npak la jgk hasil aku keje kat kdai mkn nih..hmmm..jgn igt keje kdai mkn ni xtnsen tau..tensen gak..lmbat smpai aer n mknan mesti bising..siap marah2 ag..huhu..kdai mkn ni rmai dak2 laki mude lak tuh..huih..! slau kna usik jer..tensen tau..!!!

hmm..klu cite sal kdai mkn ni, mcm2 ragam mnusia aku leh napak..klu dak2 laki mude ni, duk kedai mkn berjam2..sembang menda yg mengarut je..keje nyer malas..huh..!! klu laki yg da berumo ni, mai lepak2..sembang2 gak..yerla,da boring duk umah,pas pencen xtau nk watpe..lepak2 sambil share2 cite time diorang keje dolu laa...

yg wat aku teringat smpai la skang..sorang laki ni.umo 40 an kot..die da ade 2 bini..anak xtau la bpe ramai..slalu dtg mkn..ari2 dtg mkn kt kdai mkn ni..slalu duk usik2 aku..hish..gatai jer org tue nih.ade 1 ari tuh, die ajak anak2 die mai jumpe aku..siap suh pgil aku mak uda ag..hmm.mak uda ke?aku xigt da..diorang mkn2..n aku tertgk la lam kete die..ade sorang pmpuan...duk tgk2, pandang2 aku..aku tyer org tue ni, sape yg duk lam kete tuh..die ckp bini die..hmmm...esoknyer, laki ni dtg ag kdai mkn.cam bese la..ari2 dtg.tp, mase ni die pndang aku len mcm jer..huih..nk tau pe jadik? hmm..die gtau aku,die nk wat aku bini die..bini no 3..harrrr....!!! gilo..! semalam die bawak ank2 n bini die, nk tunjuk aku jer.huih...jauhkan la aku dari org tue gatal nih....!!!!!!!!! da naik seram aku tgk org tue nih..huhu..

klu ikutkan byk ag kesah sepanjang aku keje kat kdai mkn..tp, sonok..tau byk ragam manusia ni..tue, mude, laki, pmpuan..mcm2 ade...nti la aku story mory ag...;")

No comments:

Post a Comment