Tuesday 26 April 2011

Trauma a.k.a fobia


trauma a.k.a fobia.korang pernah trauma? pernah fobia?aku pernah.n skang pn aku stil ade rase fobia tuh.
aku ade la bace blog bf aku."confession".hmm...xmo da ckp sal merisik,tunang,kawen,nikah gantung n dot dot dot...hmm..ok.aku xtau nk ckp pe.no komen..tettttt..!

aku n die baru jer sebulan lebih.aku napak la.die mmg serius.serius ngan relation kami.mule2 kapel da ajak tunang.akhir tahun ni.n kawen taun depan.semalam aku gtau die.aku xde masalah kalu nk tunang akhir taun ni.sekurang2nye aku n die da ade sikit ikatan.even belum jadi milik mutlak ag.tp, kawen taun depan tu aku xsedia ag.aku xsedia xbermaksud aku xserius.aku serius.thats why aku gtau aku xsedia ag.klu la aku xsedia n aku ckp aku sedia, korang pk la ape akan jadi.masih byk ilmu rumah tangga aku kna blaja.take time.

sb utama aku xmo kawen ag taun depan bkn la sb aku xsedia sgt pn.kalu ikut plan aku,aku nk kawen sebelum 26taun.sape xmo kawen.nk meramaikan umat Muhammad.tp,yg wat aku berfikir sgt sb aku trauma.trauma ngan ape yg aku pernah alami sebelum ni.mase arwah ayah aku masih ade.(really miss my late daddy).

aku pernah gtau bf aku.aku nyaris2 bertunang n kawen ngan salah sorang ex bf aku.aku da siap tgk cincin tunang ag.same gak.nk tunang bulan 12 taun 2009.aku mude sgt.aku kapel ngan die 20092009(raye pertama).21092009 kuar ngan die.22092009 ajak tunang.n sb terlalu sygkan ex bf aku (mase tu la),aku stuju.aku gtau arwah ayah aku n die stuju.(hmm..xpk panjang pn..huhu).siap gtau family(sebelah ayah) yg duk indonesia ag.sume stuju.padahal xtgk rupe ex aku ag.tp, len plak family sebelah mak aku.sume xstuju.atas alasan,akak aku xkawen ag.xleh langkah bendul..hmmm..aku pasrah.aku gtau ex aku.ex aku xleh trime.n tetibe jer die senyap n ilang.aku cari die.kebetulan die ade promosi kat TTC.aku g jumpe die.time jumpe tu,die ade tunjuk hantaran2 yg die da prepare.hmm..speechless..ape motif die ckp xleh trime n tetibe jer hantaran da siap.hantaran 2 tuk sape???

then,ayah n mak aku balik indonesia.setle masalah family kat sane.sebulan gak la duk sane.sepanjang parents aku xde,die asik mendesak jer.kejap ajak kawen,kejap ajak tunang.aku pun xtau nk cakap pe.serba salah.da gtau,nti balik indonesia,ajak family datang merisik dulu.ape ntah mamat nih.xsabar sangat.n lam mase same,aku asik saket jer.aku kapel ngan mamat ni 4 bulan jer kot.n lam mase 4 bulan gak la aku asik saket jer.demam 2minggu.siap suspek H1N1 ag..huhu..kaki saket,xleh jalan ngan betul 4 bulan.g keje terpakse bergantung kat dinding2 opis.Tuhan jer tau saket mase tuh.byk kali gak cuti.terpakse.saket sgt.xtahan.igtkan da kena buang keje.huhu..g klinik n hospital, dktor ckp saket saraf kaki.sepanjang 4bulan terpakse bergantung kat ubat jer.pas aku clash ngan ex aku,sume ok.xde da saket2.hmm..korang rase???

aku xtau la.myb ade yg xpuas ati ngan relation aku n die.yerla,die duda,anak sorang.mude ag.28taun.kawen mude n tahan kejap jer.kawen 3taun jer kot.then cerai.atas alasan mertua masuk campur n ex wife die curang.hmm..aku xtau btl ke tak.tp, skali skale pernah gak aku tgk die kuar ngan ex wife die.napak ok jer.xtau la,myb nak jage ati anak kot.or myb diorang stil de perasaan kot.hmm..wateva.aku xmo amik tau da.

pas aku clash ngan die,aku dapat tau die da tunang ngan gurl len.myb hantaran yg die tunjuk kat aku tu bkn utk aku.tp, utk gurl tu.aku xkesah.aku tgk tunang die pn cam ntah pape jer.siap tayang2 depan aku ag.aku xheran la.berlambak pmpuan jenis tu.3 rm10 kat pasar malam..haha..! ape kes.siap men peluk2 ag depan aku..konon2 nk wat aku jeles ar?????? boleh blah..!! skang ni aku xtau la cite2 die sal ex wife die btol ke x..

pas clash ngan die.aku kenal ex aku yg sorang ni.same gak.baru kenal da ajak tunang bulan 9 2010.tp,xsempat masuk bulan 9 kitorang da clash.kapel sebulan jer..huhu..sebab clash?aku da malas nk cite.mainan mulut jer tunang n kawen ni.

even aku n ex sekejap jer.tp,2 da cukup tuk wat aku trauma tuk kawen wat mase terdekat ni.ntah la.aku nk explain pn xreti.aku nk kawen ngan org yg btul2 sygkan aku.n lam mase same leh trime family aku.kawen ni bukan sb nafsu semata2.tp,sebab tuntutan agama.kawen kerana Allah.kali ni,aku harap sgt die la jodoh aku n lam mase same aku xmo terlalu cepat wat keputusan.bg aku,kawen ni bkn leh wat men2.seriously, aku syg die.n lam mase same aku xbrani nk wat keputusan lg skang ni.terlalu byk pendapat org sekeliling aku.along aku xde masalah.die bg jer kawen sebelum die.mak aku lak ikut akak aku.kalu along stuju,mak aku pn stuju.tp,lam mase same,mak fikirkan pendapat nenek aku.nenek aku nk along aku kawen dulu.nenek aku terlalu percaya ngan 'langkah bendul'.biasala,org lame.tp, ni da zaman bile nek.....xde nye bile da langkah bendul n akak 2 xlaku.sume jodoh ditangan Allah.ntah la...korang rase??? aku berserah n lam mase same aku doakan aku n die akan bersama.

blog bf aku.die xmo da ckp da sal menda2 ni sume.bia mase jer yg tentukan.da jodoh xkan ke mana..hmm..aku pn xmo la gtau sal trauma aku ni ngan die.aku xmo serabutkan lg kepala die.da la darxness aku xsehat arini.huhu..

really luv u...;-*

No comments:

Post a Comment