Wednesday 21 December 2011

Batas Pergaulan

baik,kali ni aku nak bercerita, berkongsi n merepek pasal pergaulan.batas pergaulan.antara lelaki dan perempuan.Islam melarang lelaki dan perempuan yang bukan muhrim bersentuhan.maksudnye, yang belum ade ikatan yang sah dan halal.yang sah dan halal ni of kos la yang da kawen kan.means, tunang pun belum dikira sebagai muhrim lagi.kalau stakat pegang title sebagai pakwe makwe lg la diharamkan untuk sentuh2 kan.btol x?

zaman skarang ni org da xheran da pasal batas pergaulan ni.even, bile ade pmpuan cakap yang die masih ade dara pun dikatakan kolot.mmg samdol tol yang duk kate kolot tu.dah tu, korang yang da ilang dara n da xde kesucian tu, moden sangat la?bagus sangat la 2?ingat, yang kolot ni la yang lelaki nak jadikan isteri tau.yang senang2 ilang n serahkan dara pada jantan tak gune tu, sedap wat awek jer.ade ke yang nk kawen dengan perempuan yang dah dinodai, yang da xsuci, yang xpandai nk menjage mahkota sendiri?pk la sendiri k.masing2 da besar.da ade akal untuk pk mane satu btol,mne satu salah.tp, tu la.masalah skrg ni, da tau menda tu xbaik,berdosa, p wat gak.masing2 duk pk,'nanti aku da masuk 40taun aku taubat la'.hello,sempat  ke 40taun?

aku tau, aku xde la baik sangat.xdela pakai tudung labuh.aku ade gak pakwe.tp,no sentuh2 k..klu pegang2 ade yang kna lempang.tp,klu 'ter'sentuh xpe.dimaafkan..haha..ee, aku cukup menyampah tgk kapel2 bongek yang da sentuh2, pegang2, peluk2 n macam2 ag ar..baru pakwe makwe.nanti klu mmg da dijodohkan n ditakdirkan korang kawen, alhamdulillah.tp,yerla..da basi.da kena sentuh.n yang paling aku sedih klu kawan aku pun termasuk lam golongan kapel yang bongek tu.punye la nampak alim.last2 aku dapat tau, die xde bezanya ngan golongan2 yang hampeh tu.gambonye, haish.xyah cite la.tu xtgk ag ayat2 yang berbaur lucah.adoi,aku xtau la ape nk jadi.ni la omputih kate, dont judge a book by its cover..

jadi, sape2 yang terasa tu, silalah berubah k.aku tau aku penah wat dose, xkire la dose ape pun, yang penting kite menyesal, bertaubat dan kembali la ke jalan yang benar. masih sempat lagi untuk kite bertaubat.insyaAllah..Amin..;)

No comments:

Post a Comment