Wednesday 28 December 2011

Its not about money

dua hari berturut-turut aku dapat berita yang kurang menyenangkan.yang buat aku tertekan sangat.
1. surat dari perkeso-xdapat pampasan kemalangan atas alasan bukan bencana kerja.n alasan lagi, accident bukan di tempat laluan yang biasa aku lalu untuk balik.aku melencong??suke ati aku la nk balik ikut laluan mane pun.'KALAU' la aku tau aku akan accident klu lalu kat jalan tu, sumpah aku xkan balik melalui jalan tu.surat tu menambahkan 'sampah' kat umah aku jer.

2. panggilan daripada Puan Zurina-gaji aku hanya berjalan sehingga 2/1/2012.kalau masih ade mc after 2/1/2012, gaji xkan dibayar.damn!merona jer muke.xde gunenye ade mc.bukan aku mintak pn accident.aku xmintak pun patah kaki.n aku xmintak pun duk memerap kat umah.aku xmintak pun sume tu.kononnye da abis tolak da sume cutui yg aku ade.setakat tu jer yang mampu die bayar.ok, terima kasih banyak2 la sebab da bayar n akan bayar gaji aku sehingga 2/1/2012 ni.thanx a lot!!

dua-dua berita ni berkaitan dengan duit.sumenye DUIT.jujur aku cakap,  aku xleh kalau xde duit.kalau aku dapat mc ag pasni, aku nk masuk keje.tp, kakzu halang lak.tkut jadi kesalahan lak kalau ade pape jadi kat aku.nanti majikan lak yang kna tanggung.BETUL KE??

hmm, after menangis puas2 td,sampai bengkak mate n merah batang idong, aku dapat rumuskan, aku bukanla tensen sangat pasal duit tu.cume, tibe2  aku teringat kat arwah ayah aku.dulu, aku slalu ngadu ngan die.die slalu bg solution kat problem2 aku.skrg ni da xde yg nk tenangkan aku.xde yang pahamkan aku selain AYAH.:"(

No comments:

Post a Comment